Slimmer werken,
blije klanten
blije klanten
Kaizen in business
“Het Japanse Kaizen blijkt een efficiënte verandermethode te zijn die blijvend effect heeft. Ook roept het door de kleine stapjes geen weerstand op bij klanten en medewerkers, aldus de auteur. Dat gebeurt wel bij grote veranderingen in korte tijd. Hij verklaart dit met de bouw en werking van de hersenen. Zijn voorbeelden gaan over vernieuwde producten en diensten, verbetering van sfeer, kwaliteit en verkopen, kostenbesparing en ziekteverzuimverlaging. Ook geeft hij tips om persoonlijke weerstand tegen verandering te overwinnen. Deze auteur, psycholoog, schreef eerder ‘De kunst van Kaizen’ (2007)”. – Drs. J.J.M. van der Heijden
Ook interessant:
- Leer alles over Value Stream Mapping (+ template)
- De Lean ervaring van Ron van der Plas, Green Belt
- De basisstappen voor de start met Kaizen
- De 20 kenmerken van een goede Green Belt
Vind je dit artikel interessant? Deel het in je netwerk.
[addtoany]