blije klanten
De kunst van Kaizen
“Kaizen is een Japans woord dat betekent dat je voor verbetering kleine stappen moet zetten. Op een prettige en boeiende manier probeert de psycholoog Maurer organisaties die processen willen verbeteren te interesseren voor de weg van de kleine stappen in het veranderingsproces. De auteur vertelt hoe in de Verenigde Staten rond 1940 voor Kaizen werd gekozen. Hij maakt duidelijk dat voor het doorvoeren van verbeteringen veel nodig is en dat mensen vaak angstig zijn als deze veranderingen werkelijk gaan plaatsvinden. Hij verklaart dit verschijnsel door middel van het evolutieproces van ons zenuwstelsel, dat weerstanden opwerpt tegen ingrijpende veranderingen. Hij geeft de lezer een aantal strategieën om veranderingen door te voeren. Geschikt voor iedereen die meewerkt aan veranderingsprocessen”. – Drs H. Menkveld.
Gemiddelde beoordeling
4.5 van de 5 sterren. De pluspunten van het boek zijn dat het toegankelijk, inspirerend en praktisch toepasbaar is. Een minpunt is dat veel lezers meer diepgang hadden verwacht.
Ook interessant:
- Leer alles over Value Stream Mapping (+ template)
- De Lean ervaring van Ron van der Plas, Green Belt
- De basisstappen voor de start met Kaizen
- De 20 kenmerken van een goede Green Belt
Vind je dit artikel interessant? Deel het in je netwerk.
[addtoany]