blije klanten
Continu verbeteren met Kaizen
Organisaties verbeteren hun prestaties door technologische doorbraken. Bij deze doorbraken is meestal maar een bepaalde groep medewerkers betrokken. Wat doet de rest in de tussentijd om de productiviteit en de kwaliteit te verbeteren? Je kunt wachten op grote verbetersprongen, die niet heel vaak voorkomen. Beter is het om elke dag kleine verbeterstappen te nemen. Hier ligt een grote kans verborgen, die je met de juiste houding en structuur kan grijpen. Niet voor niets vormt continu verbeteren de ruggengraat van verbeterprogramma’s zoals TPM, Lean en Six Sigma. Kaizen is het Japanse woord voor continu verbeteren met kleine stappen. Het resultaat van al die kleine stappen zou wel eens groter kunnen zijn dan die van de technologische doorbraken. Een boek over continu verbeteren. De achtergronden, de structuur en praktische tips.
Gemiddelde beoordeling
4 van de 5 sterren. Het wordt door de meeste lezers ervaren als een fijn boek voor verbetertrajecten. Alles is stapsgewijs uitgelegd en het boek voegt theorie en praktijk samen.